vineri, 10 februarie 2012

Obţinerea rezidenţei şi a Cărţii de Identitate

Carte de identitate italiană

Înscrierea la Ufficio Anagrafe (Evidenţa Populaţiei) decurge din obligaţia fiecărui cetăţean stabilit în Italia de a-şi declara rezidenţa la Primărie (Comune).
Înscrierea la Ufficio Anagrafe  (Evidenţa Populaţiei) decurge din obligaţia fiecărui cetăţean stabilit în Italia de a-şi declara rezidenţa la Primărie (Comune).
Cetăţeanul român, în calitate de comunitar, va fi înscris la anagrafe doar făcând dovada unui venit. Astfel, NU mai este obligatorie prezentarea la ghişeu a permisului de şedere.
Trebuie să facem distincţie între două noţiuni, certificatul de rezidenţă şi cartea de identitate. Primul este un act pentru care trebuie să facem o serie de drumuri şi de cozi pe care nu o sa-l vedem, în timp ce Cartea de Identitate se obţine în baza certificatului de rezidenţă şi este actul care atestă şederea leaglă pe teritoriul Italiei, pe perioadă mai mare decât termenii prevăzuţi de normele pentru libera circulaţie în Spaţiul Schengen.
Înscrierea cetăţenilor cu permis de şedere
Cei care însă deţin un permis de şedere (PDS) valabil vor putea fi înscrişi mai uşor la evidenţa populaţiei , prezentând doar PDS original şi o copie a acestuia însoţite de cartea de identitate românească sau de paşaport. În primăriile din oraşele mari există un birou special pentru străini (ufficio stranieri), în timp ce în altele cererile vor fi depuse direct la direct la biroul resposabil de evidenţa populaţiei (ufficio anagrafe).
De asemenea ei vor indica adresa locuinţei, informaţie care va fi verificată de de angajaţii Primăriei care se vor deplasa – în decurs de câteva săptămâni sau luni – la faţa locului pentru a constata veridicitatea datelor.
Durata obţinerii cărții de identitate poate dura câteva luni, termenul maxim prevăzut de lege fiind de 90 de zile. Pentru situaţii de urgenţă se va completa o cerere specială de urgentare a procedurii.
Înscrierea cetăţenilor fără permis de şedere
Românii care nu deţin încă un PDS trebuie să prezinte un contract de muncă, o asigurare medicală sau un cont în bancă cu un minim de €5000 şi cartea de identitate românească sau paşaportul.
La fel ca şi în cazul celor cu permis de şedere, solicitantul va declara adresa de rezidenţă şi va aştepta apoi vizita angajaţilor Primăriei..
După înscrierea la Anagrafe şi obţinerea certificatului de rezidenţă, cetăţeanul român va putea solicita, tot la Ufficio Stranieri, carta de identitate italiană prezentând la dosar paşaportul, 3 fotografii tip buletin şi €5 care se plătesc la ghişeu. Carta de identitate italiană este valabilă doar pe teritoriul Italiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu